Documents
C
Cíle projektu
02.12.2009 11:50
Cílem projektu je inovace a rozvoj výuky, především vlastní domácí přípravy zrakově postižených žáků v základním vzdělávání aplikací technologie automatické syntézy řeči z textu (čeština). Zrakově postižení žáci mají v současné době problémy s domácí studijní přípravou s využitím textových materiálů. V rámci tohoto projektu budou vytvořeny nové učební pomůcky a bude provedeno jejich pilotní nasazení při výuce. Prostřednictvím počítačové aplikace budou speciálně připravené studijní texty předčítány automaticky s využitím počítačové syntézy řeči. V projektu se počítá s vytvořením studijních pomůcek pro předměty Matematika a Fyzika pro druhý stupeň základní školy. Předpokládá se vytvoření dvou typů učebních pomůcek:
...
D
DoD ZČU 2011
23.03.2011 13:56
Den otevřených dveří v roce 2011 se bude konat 26.1.2011. Jednou z chystaných prezentací bude představení projektu ARET a demostrace nástrojů pro čtení/tvorbu učebních pomůcek.
http://www.fav.zcu.cz/pro-uchazece/den-otevrenych-dveri/
DoD ZŠ 2010
23.03.2011 14:02
DNY OTEVŘENÝCH DVEŘÍ s instruktážní výstavou výrobců kompenzačních pomůcek pro zrakově postižené a ukázkou práce vodícího psa.
uterý 2. listopadu 2010 od 12,00 do 16,00 hodin
Diplomová práce - Michal Campr
18.10.2011 18:34
E
Evaluace systému ARET
08.06.2012 15:53
Výsledky první evaluace systému ARET - z dotazníků které vyplňovali rodiče, děti i učitelé (vzor), souhrná prezentace dostupná zde
...
I
INSPO 2011
21.10.2011 15:47
Článek ARET - Automatické čtení učebních textů pro zrakově postižené studenty na konferenci INSPO 2011 v Praze.
K
Kroužky ARET po žáky
21.10.2011 10:10
M
Manuál pro tvorbu AČUP
31.03.2011 15:01
N
Návrhy funkčnosti programu ARET
01.04.2011 15:29
Podklady na návrh funkcí programu na čtení učebních textů od konzultanta se zrakovým postižením.
Jaromír Tichý : Návrh funkcí programu
...
Návod pro používání AČUP
28.06.2012 15:01
Tato nápověda slouží k vysvětlení správného používání automaticky čtených učebních pomůcek dostupných na internetové adrese ucebnice.zcu.cz
P
Popis cílové skupiny
02.12.2009 11:51
Cílovou skupinu tvoří žáci druhého stupně Základní školy pro zrakově postižené v Plzni. Cílová skupina bude v průběhu řešení projektu udržována žáky příchozími z prvního stupně. Spádovou oblastí je nejen Plzeňský kraj, ale také kraj Karlovarský. Partnerská škola vzdělává žáky s různým stupněm zrakového postižení často spojeným se specifickými poruchami učení a chování. Vzdělávání žáků řeší mimo jiné problémy spojené se špatnou orientací žáků v učebních textech a tím ztíženým vyhledáváním potřebných informací. Silně zrakově postižení a nevidomí žáci mohou sice používat učebnice psané Brailovým písmem, ovšem ty jsou obvykle velice obsáhlé a především pro matematické znaky, matematický text či zadaní početních úloh z principu málo přehledné.
...
Přínos pro cílovou skupinu
18.10.2011 17:03
Žáci cílové skupiny mají různé obtíže s učením, které vyplývají ze stupně jejich zrakového postižení a případných doprovodných specifických poruch učení a chování. Zejména samostatná mimoškolní příprava činí těmto žákům velké obtíže. Jejich orientace v textových učebních materiálech je slabá, pochopení obsahové stránky je často komplikováno nesprávným poznamenáváním a čtením textových výkladů, definic a vzorců.
...
S
SVK 2011
18.10.2011 19:52
Prezentace příspěvku na Studentské Vědecké Konferenci 26.5.2011 v Plzni
T
TSD 2011
26.10.2011 12:48
Prezentace článku Web-Based System for Automatic Reading of Technical Documents for Vision Impaired Students o webové aplikaci ARET na konferenci Text, Speech and Dialog (TSD 2011) v Plzni.
Článek vyšel v odborném časopise Lecture Notes in Computer Science (LNCS)...
U
ULD 2011
18.10.2011 17:18
Článek Automatic Reading of Educational Texts for Vision Impaired Students na konferenci Universal Learning Design (ULD 2011) v Brně.
Z
Zdůvodnění potřebnosti
02.12.2009 11:51
V současné době probíhá domácí samostudium zrakově postižených dětí a žáků partnerské školy individuálně v závislosti na stupni jejich handicapu. Při dostatečné motivaci a dobrém rodinném zázemí se žáci připravují samostatně z učebních textů (učebnice, pracovní sešity), popř. z vlastních výpisků, jejichž kvalita je ovšem často nedostačující. V případě potřeby studijní materiály doplňují vyučující. Značným problémem současné domácí přípravy je špatná orientace žáků v textu, která je navíc často zhoršena přítomností dalšího postižení (časté jsou specifické poruchy učení). Práce žáků s rozsáhlejšími textovými materiály je obecně velký problém, žáci musí vynaložit velké úsilí na správné přečtení textu. Chybné přečtení textu je častá příčina jeho špatného pochopení nebo úplného nepochopení vedoucí k demotivaci a s tím spojené neochotě žáků se dále vzdělávat. Nedostatky v domácí přípravě žáků partnerské školy se projevují v nízké spolupráci v hodinách a jejich prospěchu. I s využitím různých kompenzačních pomůcek (např. silná zvětšovací skla) je taková domácí příprava pro žáky náročná a často neefektivní, neboť čtení věnují větší úsilí než vlastnímu pochopení obsahové stránky.
...
Zapojení a motivace cílové skupiny
23.03.2011 13:51
Cílová skupina je jednoznačně určena žáky druhého stupně Základní školy pro zrakově postižené v Plzni, která je partnerem tohoto projektu. S nově vytvořenými automaticky čtenými učebními pomůckami (AČUP) a metodikou jejich používání budou žáci seznamování přímo v rámci výuky jednotlivých předmětů. Vyučující budou zároveň autory těchto učebních pomůcek, proto lze očekávat dobrou návaznost těchto učebních pomůcek na vlastní školní výuku.
...
Zadání veřejné zakázky č.2
11.02.2010 18:11
Výpočetní technika a příslušenství pro projekt ARET dle přiložených specifikací pro Základní školu a Mateřské školu pro zrakově postižené, Plzeň, Lazaretní 25.
Zpráva o udržitelnosti
24.02.2016 13:32
Kontaktní údaje: pavlina.vitaskova@msmt.cz, tel.: +420 234 814 331.
Adresa pro doručení monitorovací zprávy o udržitelnosti, doplnění k monitorovací zprávě o udržitelnosti a dalších dokumentů souvisejících s udržitelností je:
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
...
Š
Školení pro tvorbu automaticky čtených učebních pomůcek
21.10.2011 10:15
Školení používání ICT nástroje pro tvorbu automaticky čtených učebních pomůcek.
Orientační popis a zaměření jednotlivých školeních pro používání ICT nástroje pro tvorbu automaticky čtených učebních pomůcek.
Školení probíhá po domluvě v budově Internátu ZŠ a MŠ pro zrakově postižené Nad Týncem 38, 31200 Plzeň.
...